Açıklama

Tüm Resimler Alıntıdır.. Ancak Tatlar Değil :)

Translate

30 Ağustos 2015 Pazar

Lemon Curd - Limon Kreması Nasıl Yapılır?

19 yy'ın sonlarında ve 20. yy'ın başlarında İngiltere'de ekmek ve çörek (scone-bir çeşit ingiliz tatlı ekmeği) yanında 5 çaylarında misafirlere sunulan ve reçel yerine geçen bu geleneksel kremanın orijin ülkesi anlayacağınız üzere İngiltere'ye dayanıyor. Yani geleneksel bir İngiliz kreması olduğunu söylememiz gerek. Tabi o zamanlar buzdolabı olmadığından dolayı tek kullanımlık ölçülerde yapılsa da günümüzde daha fazla yapıp buzdolabında 2 hafta saklayabiliyorsunuz. Neler de mi kullanabilirsiniz? Kek, tart, puding, mafin, pankek ve yoğurt . Tabi reçel yerine kullanıp geleneksel bir ingiliz reçeli gibi de tüketebilirsiniz. Benim için en güzeli sütlü limonlu tatlıların  ve de dondurmanın yanında servis edilmesi.  Aslında sadece limon kreması değil, aynı zamanda bir çok meyvenin kremasını da yapabilirsiniz. Bunlardan bazıları; portakal, mandalina, greyfurt, frambuaz, böğürtlen hatta ananastan bile yapıldığını duymuştum. Ama limon dışındakileri henüz hiç denemedim. Denediğimde bunu da paylaşıyor olacağım.. Dilerseniz şimdi tarifimize geçelim.


Limon Kreması


Malzemeler
*2 adet limonun suyu
*2 adet limonun kabuğu 
*4 adet yumurta sarısı (Artan beyazları kullanmak için mereng tarifime buradan ulaşabilirsiniz.)
*75 gr toz şeker
*60 gr katı yağ


Yapılışı
Yağ dışındaki tüm malzemelerinizi ısıya dayanıklı bir kaba alın. ve bir el çırpıcısı ile kremanızı çırpın ve bu kabı içinde su bulunan ve altı yanmakta olan tencerenin üzerine yerleştirin. Krema akışkanlığını azaltıp daha koyu bir kıvama gelene kadar bekleyin. Krema benmari usulu piştiğinden ötürü bu biraz zaman alacaktır, merak etmeyin ve sabırlı olun :) Ben aslında bunu üstü cam olan elektirikli çay makinemde yapıyorum desem yalan olmaz. Kesinlikle önerimdir. Kremanız olana kadar çay demler gibi makinenizi çalıştıyorsunuz sadece. Yaklaşık 40 dk sonra içine yağınızı ekleyin ve eritin, 5 dk kadar da o şekilde pişsin. Aslında bazı tariflerde süre daha kısa tutuluyor fakat ben içinee yumurta koyduğumdan dolayı nedense içim rahat etmiyor ve süreyi uzatıyorum :) Yumurta kokar mı acaba diye merak edenlere sesleniyorum. Hayır, kesinlikle yumurta kokmuyor! 
Ardından soğumaya bırakın, temiz ve strelize edilmiş cam kavanozlarda 2 hafta buzdolabında saklayabilirsiniz. 

Şimdi dilerseniz yaptığınız limon kremasını vanilyalı dondurmanızın üzerine ekleyip yerken , bir şarkı dinleyin. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder